آرم اپل

آرم اپل

  • 50

انتخاب نام اپل و تاریخچه آن

اپل شرکت آمریکایی ست که در حوزه فناوری فعالیت دارد و محل استقرار آن در شهر کالیفرنیا می‌باشد. آرم اپل زیاییش، طراحی، تولید و فروش محصولات الکترونیکی نظیر لپ‌تاپ، گوشی موبایل ونیز ارائه خدمات آنلاین را بر عهده دارد. گوشی آیفون، ساعت های دیجیتال، دستگاه پخش آی‌پاد و کامپیوترهای سری مک از معروف‌ترین محصولات این شرکت هستند.App Store، iCloud و iTunes سرویس‌های آنلاین اپل هستند. شرکت اپل توسط استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالدوین با هدف طراحی و فروش کامپیوترهای شخصی در 1976 تاسیس شد.

تاریخچه انتخاب نام اپل، به نقل از استیو جابز، به زمانی که وی رژیم میوه‌خواری داشته و به بازدید از باغ سیب، برمیگردد. او با خود می اندیشید که نام Apple نامی جالب، باطراوت و جذاب است.

و در سال 1977 نام رسمی AppleComputer, Inc برای آن انتخاب شد و در سال 2007 نام آن به AppleInc تغییر یافت تا بیانگر تغییر گرایش اپل به سوی تولید محصولات الکترونیکی متنوع باشد. شرکت اپل پس از سامسونگ دومین شرکت بزرگ فناوری اطلاعات در دنیا و سومین تولیدکننده گوشی‌های موبایل دنیا است. برند اپل معتبرترین برند دنیاست که بالغ بر 118 میلیارد دلار ارزش دارد.

آرم اپل چطور ایجاد شد؟

آرم اپل یک لوگو تصویری قلمداد می‌شود، این تصویر برند برای اولین بار در سال 1976 توسط رونالد وین (سومین بنیانگذار شرکت اپل) طراحی شد. او این کار را به آیزاک نیوتن مرتبط کرد. البته در همان ابتدا شباهت زیادی به یک نقشه و قصه‌گویی هنری داشت به طوری که مخاطب می‌توانست جزئیات در آن را به یک داستان تبدیل کند.

در طرح اولیه، رونالد وین، نیوتن را در حالت نشسته زیر درخت کشیده است و یک سیب هم در بالای سر او قرار دارد. گویی سیب در حال افتادن است و یک اتفاق غیرمنتظره هم خواهد افتاد.

آرم اپل در گذر زمان

اما آرم برند اپل در گذر زمان تغییرات زیادی کرده و دلیل آن هم واضح است. اولین لوگوی طراحی شده برای چسباندن بر روی محصولات دیجیتالی مناسب نبود. استیو جابز و تیمش تصمیم گرفتند طرح جدیدی را جایگزین کنند. به همین دلیل به سراغ یک طراح معروف رفتند.

راب جانوف (Rob Janoff) همان فردی بود که استیو جابز و تیمش به دنبال او بودند. او بعدها گفته بود که با یک طوفان فکری زیاد و بحث با تیم شرکت اپل، سرانجام به سراغ یک سیب گاز زده رفت. او درخت و نیوتن را از نقاشی که نامش را لوگو گذاشته بودند، حذف و فقط یک سیب را انتخاب کرد.

اما دلیل این کار چه بود و چرا یک سیب گاز زده را به عنوان لوگوی شرکت اپل انتخاب کرد؟ راب جانوف در پاسخ به ابهامات و سوالات خبرنگارها گفته بود: «چون سیب و گیلاس و گوجه فرنگی از نظر ظاهری شباهت زیادی به هم دارند و فقط اندازه‌های آن‌ها با هم تفاوت دارد، من آن را گاز زده طراحی کردم تا مخاطب تشخیص دهد این لوگو، یک سیب است.»

جانوف برای جلب رضایت جابز طرح‌های متعددی به وی ارائه کرد، اما جابز اصرار داشت که طرح سیب، رنگی باشد تا بازتاب علاقه‌مندی شرکت اپل به اصول انسانی باشد.

وقتی محصولات اپل راهی بازار شدند، واکنش زیادی در برابر این برند دیده نمی‌شد. شاید همین موضوع بود که استیو و سایر همکارانش را به فکر تغییر در لوگو اپل انداخت. آن‌ها دقیقا 21 سال بعد (1998) تصمیم گرفتند تغییراتی را بر روی رنگ تصویر برندشان ایجاد کنند.

کار آن‌ها چیزی نبود جز اینکه رنگ‌ها را از بین بردند و سیب گاز زده را به طور کامل سیاه کردند. این بار البته اپل دیگر کاملا شبیه به سایه یک سیب گاز زده شده بود. اما باز هم مدیران اپل از این وضعیت برند رضایت زیادی نداشتند.

آرم اپل در حال حاضر

زمانی که محصولات اپل بازار دنیا را قبضه کرده بودند، دیگر اپل نیازی به خودنمایی برای دیده شدن بیشتر نداشت. حالا به سراغ طرح‌های ساده‌تری می‌گشت تا راحت‌تر توسط طرفدارانش پذیرفته شود. این بار تغییرات، تصویر برند را به یک طرح خاکستری رنگ تبدیل کرده بود.

اگرچه طرح جدید نسبت به موارد قبلی ساده‌تر بود، اما همچنان جذاب است و برای بسیاری از طرفدارانش در دنیا به عنوان یک لوگوی منحصر به فرد شناخته می‌شود.

گفتنی است که استیو جابز و استیو وزنیاک هر دو از طرفداران گروه موسیقی بیتلز بودند اما شرکت انها با شرکت مولتی‌مدیای Apple Corps Ltd به واسطه تشابه نام و لوگوی تجاری دچار اختلاف شد. این شرکت توسط گروه بیتلز در 1967 فعالیت خود را آغاز کرده بود. این اختلاف‌نظر منجر به بروزداد خواهی و تنش‌های متعددی میان دو شرکت شد که بالاخره در 2006 رأی نهایی به نفع شرکت کامپیوتری اپل صادر شد .

به رغم شایعات بسیار و گمانه زنی های مختلف، این اتفاقات تاریخچه طراحی آرم اپل هستند که به صورت رسمی منتشر شده است.




  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1402 ساعت: 8:56
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()

مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 1289
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 106
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 11
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
            آي پي امروز آي پي امروز : 35
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
            بازدید هفته بازدید هفته : 109
            بازدید ماه بازدید ماه : 548
            بازدید سال بازدید سال : 3341
            بازدید کلی بازدید کلی : 23814

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 18.218.66.149
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند

              تبادل لینک هوشمند

              برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت و آدرس tabrizwebsite.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






              خبرنامه

              خبرنامه

                براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                آخرین نطرات کاربران

                آخرین نطرات کاربران

                  درباره ما

                    شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت
                    خوش آمدید

                  کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                  قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف